KÖPINFORMATION
Handla tryggt och bekvämt hos hebao.se!
Betalningssätt
Förskottsbetalning. För närvarande kan vi inte erbjuda Kortbetalning på shopen.
- Förskottsbetalning
Du betalar varorna i förskott till vårt bankkonto eller swishar till 0760962969. Du får en faktura med betalningsinformation till din e-postlåda.
Frakt
Vi skickar varorna inom 1-2 vardagar efter att betalningen kommit in på vårt bankkonto. Varorna kan även hämtas fraktfritt på vår lagershop i Partille. Shopen öppnas vid överenskommen tid. Vi skickar även till konsumenter i våra grannländer. PostNord är vår logistik partner. Fraktkostnaden beräknas utifrån varornas totala volym och vikt. För en peruk eller ett paket löshår ligger fraktkostnaden på 36 kr. Paketen levereras med PostNord. Det tar 1-2 vardagar för PostNord att leverera direkt till din brevlåda. Om ditt paket är för stort för din brevlåda, skickar PostNord en avi med anvisning om var paketet kan hämtas ut (på ett av deras utlämningsställen).
Transportskada
Om en vara från oss skadas under transporten får kund en ny vara snarast möjligt. Om en försändelse skadats i transporten, oavsett om skadan är väl synlig eller dold bör detta omedelbart anmälas till speditören (vanligtvis PostNord) eller till oss. Detta för att vi snarast möjligt skall kunna göra en omleverans eller på annat sätt avhjälpa felet.
Priser
Alla priser är i SEK och är inklusive moms. Priset som står på denna webbutik
vid inköpstillfället gäller. Reservation för prisändringar och systemfel.
Ångerrätt
Vi är ett Svenskt registrerad företag och vi tillämpar Distans- och Hemförsäljningslagen.
Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt
köp och återfå den summa du betalat inom 14 dagare efter det att du har tagit
emot varan och utan speciell anledning.
Detta förutsatt att produkten är i väsentligen
oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad och i sådant skick
att det går att sälja till ny kund utan prisavdrag. Du får inte använda varan
men naturligtvis försiktigt öppna och undersöka den.
Kontakta kundservice, gärna via mail, för att få ett
nummer. Skriv namn, adress och ordernr samt vilken vara du vill skicka
tillbaka. Returen bör vara tydligt märkt med returnummer vid återsändandet.
Bifoga en kopia på kvittot. Vid normal retur och byte står du för returfrakten
till oss. Vi tar ej emot returer mot postförskott. Vid ev. återbetalning sätts
pengarna tillbaka på ditt konto.
Reklamationer och garantier
Spara alltid kvittot för reklamationer och
garantiärenden. Du har 12 månaders garanti på alla varor. Garantin omfattar
fabrikationsfel och tillverkningsfel. Går varan sönder p.g.a man har ej följt
anvisningar/instruktioner, allmän, förslitning, våldsamma lekar eller annan
ovarsam behandling så gäller inte detta som fabrikationsfel. Skulle du få en
felaktig vara eller felleverans ska du kontakta kundtjänst inom åtta (8) dagar
från mottagandet, helst via e-post. Ange felet. Reklamationer i retur utan vårt
godkännande behandlas ej. Är en vara felaktig eller felexpedierad står vi för
portot. När varan är kontrollerad och godkänd skickar vi en ny produkt eller
gör en återbetalning, efter överenskommelse.
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen tre (3) års reklamationsrätt
oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom
skälig tid från det att felet upptäckts.
Information
Vi reserverar oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på
samtliga varor i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster. All
bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer och vi kan ej
garantera att bilderna återger varans exakta utseende då färginställningar etc.
på datorskärmen påverkar hur produkten upplevs.
Övrigt
Du måste som kund ta del av de aktuella köpevillkoren före beställning. Detta
avtal kan ändras utan varsel. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.
Alla beställningar sker via webbutiken. Vi tar ej emot beställningar på något
annat sätt än via vårt ordersystem på hemsidan. Vi tar inte emot beställningar
via e-post, fax eller annat medium såvida annat ej avtalats. Beställningar som
görs i annan persons namn utan dennes medgivande eller på annat sätt som medför
att vårt företag lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. Vi bekräftar
din order via e-post (om mail angivits vid beställningen) med information om
varorna finns hemma (beställningar gjorda under helger får svar på vardagar).
Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi Dig eller restnoterar den och
skickar dig de övriga varorna. När vi får in den restnoterade varan skickar vi
den till dig utan att det kostar dig något extra. Om du inte önskar den
restnoterade varan kan Du avboka den.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från
underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse
utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna
avtal samt utfästelser från oss, som gör att vi ej kan hålla nämnda
avtal/utfästelse, skall utgöra grund till vi befrias från sina förpliktelser
att fullgöra nämnda avtal.
|